Polityka prywatności
Postanowienia ogólne
Polityka prywatności jest dokumentem zawierającym ogólne informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych osób korzystających z Platformy obsługi praktyk zawodowych dostępnej pod adresem www.pop.nauka.gov.pl (dalej: Platforma), wytworzonej w ramach projektu realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Programu Wiedza Edukacja Rozwój pn. „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych”.
Polityka prywatności opisuje w jaki sposób i w jakim zakresie zbierane są dane osobowe osób korzystających z Platformy, do jakich celów wykorzystywane są te dane, komu udostępniane oraz jak są chronione. Polityka Prywatności wskazuje również jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą. Polityka prywatności może być modyfikowana. Zmiany Polityki prywatności będą dokonywane poprzez ich zamieszczenie na Platformie w miejscu jej publikacji.
Administratorzy danych osobowych
I) Administratorem danych osobowych osób uczestniczących w projekcie Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój pn. „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych” (dalej: projekt) zamieszczonych na Platformie, niezbędnych do realizacji, w tym archiwizacji projektu jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa.
1. Przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Ministra Nauki, jako podmiot przetwarzający w rozumieniu art. 28 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO), jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO – dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER) w odniesieniu do zbioru „Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój” na podstawie:
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.t ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.),
b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 470, z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 818).
2. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu wykonywania obowiązków państwa członkowskiego w związku z realizacją projektu.
3. Dane osobowe ze zbioru Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój są przetwarzane i powierzane do przetwarzania instytucjom zaangażowanym we wdrażanie PO WER, beneficjentom oraz podmiotom wykonującym na zlecenie tych instytucji/podmiotów działania związane z realizacją projektów w ramach PO WER, w szczególności Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 188 B, 00-608 Warszawa, NIP:5250009140.
4. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
5. Państwa dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu rozliczenia Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 -2020 oraz zakończenia archiwizowania dokumentacji.
7. Mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej: iod@mfipr.gov.pl
8. Mają Państwo prawo dostępu do treści Państwa danych i ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W imieniu Administratora Minister Nauki realizuje prawa osób, których dane dotyczą, związane z przetwarzaniem ich danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy. Prawa te wynikają z obowiązujących przepisów prawa w zakresie danych osobowych, w szczególności RODO. W zakresie realizacji poszczególnych praw mogą występować wyjątki wynikające wyłącznie z obowiązujących przepisów prawa, o czym osoba występującą z żądaniem będzie informowana.
Osoba, której dane osobowe przetwarzane są w ramach usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami prawa, ma prawo do:
1) dostępu do danych, tj. osoba ma prawo do otrzymania potwierdzenia, czy jej dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w jakim celu, w jaki sposób i jak długo,
2) sprostowania nieaktualnych lub niedokładnych danych osobowych, a także prawo do ich uzupełnienia, w przypadku gdy są niekompletne,
3) usunięcia danych osobowych w zakresie przewidzianym przepisami prawa,
4) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, co w wymiarze praktycznym może polegać na czasowym zablokowaniu dostępu do danych czy przeniesieniu danych do innego systemu.
Z ww. żądaniami możecie Państwo wystąpić wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej: power.poir@mnisw.gov.pl.
9. Przysługuje Państwu prawo złożenia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
II) Administratorem danych osobowych osób korzystających z Platformy innych niż wymienione w pkt I jest Minister Nauki, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa.
1. Mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej: iod@mnisw.gov.pl
2. Państwa dane osobowe, w tym dane dotyczące zdrowia, przetwarzane będą w celu wsparcia procesu realizacji praktyk zawodowych i zdalnego nauczania na Uczelniach. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w ważnym interesie publicznym przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. e oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO) oraz świadczenia usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy zgodnie z Regulaminem Platformy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
3. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
4. Państwa dane osobowe mogą zostać powierzane do przetwarzania podmiotom, które na zlecenie Administratora danych osobowych będą wykonywać czynności związane z korzystaniem, utrzymaniem lub administrowaniem Platformą, w szczególności Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 188 B, 00-608 Warszawa, NIP:5250009140.
5. Państwa dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
6. Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe przez okres wykonywania zadań wskazanych w ust. 2.
7. Administrator realizuje prawa osób, których dane dotyczą, związane z przetwarzaniem ich danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy. Prawa te wynikają z obowiązujących przepisów prawa w zakresie danych osobowych, w szczególności RODO. W zakresie realizacji poszczególnych praw mogą występować wyjątki wynikające wyłącznie z obowiązujących przepisów prawa, o czym Administrator będzie informował osobę występującą z żądaniem.
Osoba, której dane osobowe przetwarzane są w ramach usługi świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami prawa, ma prawo do:
1) dostępu do danych, tj. osoba ma prawo do otrzymania od Administratora potwierdzenia, czy jej dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w jakim celu, w jaki sposób i jak długo,
2) sprostowania nieaktualnych lub niedokładnych danych osobowych, a także prawo do ich uzupełnienia, w przypadku gdy są niekompletne,
3) sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Wówczas w razie sprzeciwu Administrator zaprzestanie przetwarzania danych, chyba że wykaże istnienie istotnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, które obiektywnie powinny mieć pierwszeństwo nad interesem osoby, której dane dotyczą lub są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (np. cele dowodowe bądź dochodzenie roszczeń),
4) usunięcia danych osobowych w zakresie przewidzianym przepisami prawa,
5) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, co w wymiarze praktycznym może polegać na czasowym zablokowaniu dostępu do danych czy przeniesieniu danych do innego systemu,
6) przenoszenia danych, tj. osoba ma prawo otrzymać w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które dostarczyła oraz jeżeli jest to techniczne możliwe, ma prawo żądać by dane te zostały przesłane bezpośrednio innemu administratorowi.
Z ww. żądaniami możecie Państwo wystąpić do Administratora danych w formie pisemnej na adres Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ul. Wspólna 1/3, 00-529 Warszawa, elektronicznej na adres iod@mnisw.gov.pl lub ustnie (o ile innymi sposobami będzie możliwe potwierdzenie tożsamości).
8. Przysługuje Państwu prawo złożenia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
Bezpieczeństwo danych osobowych
Platforma umożliwia bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, a także ich usunięcie lub modyfikację.
Administrator podejmuje techniczne i organizacyjne środki służące ochronie danych osobowych przed bezprawnym czy nieautoryzowanym dostępem lub wykorzystaniem, jak również przed przypadkowym ich zniszczeniem, utratą lub naruszeniem integralności. Zasada zapewnienia bezpieczeństwa realizowana jest na każdym etapie przetwarzania danych. Procedury bezpieczeństwa obejmują w szczególności: zabezpieczenie dostępu, system kopii zapasowych, utrzymanie, zarządzanie incydentami bezpieczeństwa.
W ramach zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych Administrator zobowiązuje się do uwzględnienia zasad:
poufności – tj. ochrony danych przed przypadkowym ujawnieniem osobom trzecim,
integralności – tj. ochrony danych przed nieuprawnioną modyfikacją,
dostępności – tj. zapewnienia dostępu upoważnionych osób do danych, jeżeli wystąpi taka potrzeba.
Dane osobowe mogą być przetwarzane przez osoby trzecie jedynie w przypadku, gdy taki podmiot zobowiąże się do zapewnienia właściwych technicznych i organizacyjnych środków gwarantujących zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jak również do zachowania poufności tych danych.
Logi systemu
Informacje o niektórych zdarzeniach i działaniach na Platformie podlegają logowaniu i są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Platformą oraz zapewnienia jak najbardziej sprawnego jej działania.
Polityka dotycząca cookies
Platforma używa plików cookies. W każdym momencie możecie Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez odwiedzany serwis internetowy do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.).
Platforma stosuje dwa typy plików cookies:
- cookies sesyjne – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli jej zamknięcia.
- cookies trwałe – pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia, chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.
Pliki cookies Platforma wykorzystuje w celu:
- dostosowania zawartości strony do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji procesu korzystania z Platformy.
- utrzymania sesji Użytkownika po zalogowaniu.
- zapewniania bezpieczeństwa i niezawodności Platformy.
W większości przeglądarek internetowych można: kasować pliki typu cookies z twardego dysku komputera (z poziomu ustawień przeglądarki), zablokować wszystkie przysyłane pliki typu cookies lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem ich na dysku.
Należy mieć na uwadze, że zmiany ustawień tych plików polegające na ograniczeniu ich stosowania mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych je stosujących np. uniemożliwiając zalogowanie się na konto pocztowe. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowania plików typu cookies.
Poniżej wskazujemy sposób zmiany ustawień cookies w najpopularniejszych wyszukiwarkach:
Google Chrome
Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
Internet Explorer
Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.
Mozilla Firefox
Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.
Opera
Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.
Safari
Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies – należy wybrać odpowiednią opcję.
Platforma współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, projektu pozakonkursowego pn. „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych”.